شماتت

شماتت

شماتت

شماتت

۵ مطلب در آذر ۱۳۹۷ ثبت شده است

قرص اسپیرونولاکتون و لاغری

جمعه, ۳۰ آذر ۱۳۹۷، ۱۲:۰۲ ق.ظ

قرص اسپیرونولاکتون

قرص اسپیرونولاکتون ,قرص اسپیرونولاکتون برای ریزش مو,قرص اسپیرونولاکتون برای جوش,قرص اسپیرونولاکتون برای چیست,قرص اسپیرونولاکتون و لاغری,قرص اسپیرونولاکتون 100,قرص اسپیرونولاکتون 25,قرص اسپیرونولاکتون برای موهای زائد

قرص اسپیرونولاکتون

توضیحاتی در مورد قرص اسپیرونولاکتون

از موارد مصرف این قرص این است که اسپیرونولاکتون جهت درمان ادم(در اصطلاح علمی ورم اندام ها)در اثر بیماری های کبدی،مشکلات کلیوی یا نارسایی قلبی تجویز می شود. ورم یا ادم وقتی اتفاق می افتد که مایع از میان سلول های عروق خونی خارج می شود و به فضای بین سلول ها وارد می شود.این مساله باعث متورم شدن بافت سلولی در ریه ها ،پا یا مچ می شود. این عارضه در ریه تنفس را با مشکل مواجه می کند یا پاها را متورم و سنگین می کند. اسپیرونولاکتون با افزایش حجم ادرار ،دفع آب را افزایش می دهد و در نتیجه ورم کاهش می یابد. این دارو همچنین در موارد دیگری مانند افزایش آلدوسترون در بدن و برخی مشکلات دیگر مانند پرمویی(هیرسوتیسم) و برخی از اختلالات هورمونی زنان کاربرد دارد. اسپیرونولاکتون یک داروی ادرار آور حافظ پتاسیم می باشد و برخلاف سایر داروهای ادرار آور این دارو سبب کاهش پتاسیم بدن بیمار نمی شود. این دارو به تنهایی یا همراه با داروهای ادرار آور در یک محصول موجود می باشد.بطور مثال لاسیکتون یک داروی ترکیبی از فروزماید و اسپیرونولاکتون می باشد.این محصولات ترکیبی ،تعداد قرص مصرفی در روز را کاهش می دهند و دارودرمانی را تسهیل می نمایند.اگر قصد مصرف قرص اسپیرونولاکتون را دارید بهتر است با اطلاعات دارویی آن آشنایی کافی داشته باشید. هر دارویی اگر درست مصرف نشود ممکن است عوارض ناخواسته‌ای را به فرد تحمیل کند.

علت مصرف قرص اسپیرونولاکتون

قرص اسپیرونولاکتون به لاتین Spironolactone جهت درمان لنف ادم یا همان ورم اندام‌ها در اثر بیماری‌های کبدی، مشکلات کلیوی یا نارسایی قلبی توسط متخصص تجویز می‌شود

آشنایی با قرص اسپیرونولاکتون

اسپیرونولاکتون (به انگلیسی: Spironolactone) نام تجارتی: آلداکتون٬ کانرنول٬ لوویون طبقه بندی فارماکولوژیک: دیورتیک نگهدارنده پتاسیم، آنتاگونیست آلدوسترون. طبقه بندی درمانی: درمان خیز، ضد هایپرتانسیون

مصرف قرص اسپیرونولاکتون

نقش ان این است که اسپیرونولاکتون به عنوان داروی کمکی در کنترل حالات خیزدار (مانندنارسایی احتقانی قلب، سیروز کبدی، سندرم نفروتیک که اغلب با زیادی ثانویه آلدوسترون همراه است) و خیز بدون علت مشخص و به عنوان داروی کمکی در درمان فشار خون بالا همراه با افزایش آلدوسترون یا بدون آن، به ویژه درمواردی که نیاز به یک مدر نگهدارنده پتاسیم باشد، مصرف می شود. اسپیرونولاکتون برای تشخیص و درمان افزایش اولیه آلدوسترون و پیشگیری یادرمان کمی پتاسیم خون (در بیمارانی که سایر اقدامات کافی نباشد) مصرف می شود. این دارو در درمان پرمویی بدن در زنان نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

مصرف قرص اسپیرونولاکتون در بارداری

_در صورت بارداری یا قصد باردار شدن و یا شیردهی،مشکلات کلیوی و غدد آدرنال (فوق کلیوی) ،پزشک خودرا مطلع نمایید. _سابقه ی هرگونه حساسیت دارویی را به پزشک خود اعلام کنید. -از آنجا که این دارو می تواند در عملکرد داروهای دیگر در بدن اختلال ایجاد کند لازم است پیش از شروع مصرف لیستی از کلیه ی داروهای مصرفی خود در اختیار پزشک یا داروساز خود قرار دهید.

مقدار مصرف قرص اسپیرونولاکتون

_مقدار مصرف روزانه ی این دارو از 25 تا 200 میلی گرم بسته به شرایط و نیاز بیمار در روز می تواند متفاوت باشد لذا دارو را دقیقا مطابق با تجویز پزشک خود مصرف کنید و از کم یا زیاد کردن آن خودداری نمایید. _بهترین زمان مصرف دارو همراه یا پس از غذا می باشد . در صورتی که یک بار در روز تجویز شده باشد بهتر است صبح ها پس از صبحانه مصرف شود.در صورتی که بیشتر از یک نوبت در روز تجویز شده باشد،بهتر است دوز دوم پیش از غروب (6 بعد از ظهر) مصرف شود تا افزایش ادرار موجب برهم زدن خواب بیمار نشود. _در صورت فراموشی یک نوبت مصرف دارو به محض یادآوری ،آن را مصرف نمایید اما در صورتی که از ساعت 6 عصر گذشته باشد ،دارو را مصرف نکنید و نوبت بعدی را طبق برنامه قبلی مصرف نمایید.

موارد و طریقه مصرف قرص اسپیرونولاکتون

۱-درمان خیز ناشی از سیروز کبدی، سندرم نفروتیک و نارسایی قلبی،و ریزش مو دربالغین : روزانه ۲۵ تا ۲۰۰ میلی گرم منقسم در ۳ دوز [۲ تا ۴ دوز] تا حداقل ۵ روز و ادامه با ۷۵ تا ۴۰۰ میلی گرم در روز در ۲ تا ۴ دوز منقسم. در کودکان شروع با ۱ تا ۳ میلی گرم به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن در روز به صورت دوز واحد یا منقسم در ۲ تا ۴ دوز و تنظیم دوز بعد از ۵ روز : دوز را می‌توان تا ۳ برابر مقدار شروع آن افزایش داد. (همگی موارد فوق به صورت PO یا خوراکی) ۲- درمان هایپرتانسیون، دربالغین : شروع با ۵۰ تا ۱۰۰ میلی گرم در روز به صورت PO به صورت دوز واحد یا منقسم در ۲ تا ۴ دوز برای حداقل دو هفته و سپس تنظیم دوز هر دو هفته یک بار تا ۲۰۰ میلی گرم در روز به صورت دوز نگهدارنده MD برحسب نیاز بیمار. در کودکان شبیه درمان خیز و آسیت (در بالا ذکر گردید) ۳- درمان هیپوکالمی ناشی از دیورتیکها، در بالغین : ۲۵ تا ۱۰۰ میلی گرم روزانه به صورت PO ۴- تشخیص هیپرآلدوسترونیسم اولیه ، ۴۰۰ میلی گرم در روز در ۲ تا ۴ دوز منقسم در ۳ تا ۴ هفته (آزمون طولانی مدت) یا ۴ روز (آزمون کوتاه مدت) ۵- درمان هیپرآلدوسترونیسم اولیه در بالغین ۱۰۰ تا ۴۰۰ میلی گرم در روز در ۲ تا ۴ دوز منقسم قبل از جراحی

نکاتی در مورد مصرف قرص اسپیرونولاکتون

مصرف این دارو را باید حتی بعد از احساس بهبودی ادامه دهید. قرص اسپیرونولاکتون را بهتر است همراه با غذا و یا بعد از وعده غذایی خود مصرف کنید. از آنجا که این دارو می‌تواند در عملکرد داروهای دیگر در بدن اختلال ایجاد کند لازم است پیش از شروع مصرف لیستی از کلیه داروهای مصرفی خود در اختیار پزشک یا داروساز خود قرار دهید. در صورت بارداری در صورت وجود مشکلات کلیوی و غدد آدرنال (فوق کلیوی)، پزشک خود را مطلع نمایید. سابقه هرگونه حساسیت دارویی را به پزشک خود اعلام کنید. در صورت فراموشی یک نوبت مصرف دارو به محض یادآوری، آن را مصرف نمایید اما در صورتی که از ساعت 6 عصر گذشته باشد، دارو را مصرف نکنید و نوبت بعدی را طبق برنامه قبلی مصرف نمایید. به علت اینکه اسپیرونولاکتون حافظ پتاسیم در بدن می‌باشد درصورت مصرف طولانی با دوز بالا، مصرف غذاهای غنی از پتاسیم را مانند نمک‌های حاوی پتاسیم یا کم سدیم، هندوانه، سیب زمینی، موز، سویا، کدو حلوایی، آلو و… را محدود کنید تا سطح پتاسیم خون افزایش نیابد. مصرف این دارو در خانمها ممکن است موجب تغییرات در دوره ماهانه و تغییرات هورمونی مربوط به آن از جمله نامنظم شدن قاعدگی، ریزش موهای زاید، دل پیچه، تغییر خلق و خو، قرمزی پوست و… شود. در صورتی که این مشکلات برای شما بوجود آمد، به پزشک خود اطلاع دهید. مصرف داروی اسپیرنولاکتون بر روی جنین، خصوصا جنین پسر عوارض بدی می‌تواند داشته باشد. لذا حتما باید حداقل 3 ماه پیش از بارداری قطع شود. بنابراین خانم‌ها در سنین باروری که تحت درمان با این دارو می‌باشند باید یک روش موثر پیشگیری از بارداری طبق نظر پزشک خود در پیش بگیرند. تا مشخص شدن پاسخ به دارو، از انجام فعالیت‌های مخاطره‌آمیز، مانند رانندگی، خودداری کنید. بیماران سالخورده به اثر مدر دارو مستعدتر بوده و برای جلوگیری از ترشح بیش از حد ادرار ممکن است به مقادیر کمتر دارو احتیاج داشته باشند. شیردهی در دوران مصرف این دارو توصیه نمی‌شود. این دارو می‌تواند نتایج غیر معمولی را با آزمایش‌های پزشکی خاص ایجاد کند. به هر دکتری که مراجعه می‌کنید بگویید از قرص اسپیرونولاکتون استفاده می‌کنید. از جایگزین‌های نمکی یا محصولات لبنی کم سدیم حاوی پتاسیم استفاده نکنید. این محصولات می‌توانند باعث افزایش سطح پتاسیم شما در هنگام مصرف اسپرینولاکتون شوند. نمک زیاد بدن باعث حفظ آب در بدن می‌شود، که ممکن است اثر بخشی این دارو را کاهش دهد.

مضرات قرص اسپیرونولاکتون

احساس خستگی،گیجی ، خواب آلودگی و تهوع از عوارض شایع این دارو می باشد که با مصرف وعده های غذایی سبک و محدود کردن غذاهای چرب و پر ادویه می توان آن را کاهش داد. -بدلیل اینکه این دارو ممکن است کمی خواب آورباشد،تا زمانی که اثر خواب آوری آن را احساس می کنید از رانندگی و کارهایی که نیاز به احتیاط بیشتری دارند خودداری نمایید. _مصرف این دارو در خانمها ممکن است موجب تغییرات در دوره ماهانه و تغییرات هورمونی مربوط به آن از جمله نا منظم شدن قاعدگی ،ریزش موهای زاید،دل پیچه ،تغییر خلق وخو ،قرمزی پوست و… شود.در صورتی که این مشکلات برای شما بوجود آمد،به پزشک خود اطلاع دهید. _مصرف داروی اسپیرنولاکتون بر روی جنین ،خصوصا جنین پسر عوارض بدی می تواند داشته باشد.لذا حتما باید حداقل 3 ماه پیش از بارداری قطع شود.به این دلیل خانم ها در سنین باروری که تحت درمان با این دارو می باشند باید یک روش موثر پیشگیری از بارداری طبق نظر پزشک خود در پیش بگیرند.

موارد منع مصرف قرص اسپیرونولاکتون

حساسیت مفرط به دارو، آنوری، نارسایی کلیه (حاد و مزمن) و به طور کلی در اختلالات شدید کلیوی، نفروپاتی دیابتی، مصرف همزمان با سایر دیورتیکهای نگهدارنده پتاسیم یا با ترکیبات پتاسیم، پتاسیم سرم بالاتر از ۵٫۵ میلی اکی والان در لیتر (هیپرکالمی)

چگونگی مصرف قرص اسپیرونولاکتون

داروی اسپیرونولاکتون را دقیقاً همان طور که توسط دکتر شما تجویز می‌شود، مصرف کنید . راهنمایی‌های بر روی برچسب نسخه خود را خوانده و براساس آن عمل کنید. این دارو را در دوز های بیشتر و یا کمتر از مقادیر توصیه شده، مصرف نکنید. در حین استفاده از این دارو، شما ممکن است نیاز به انجام آزمایش‌های مکرری داشته باشید. این دارو می‌تواند باعث نتایج غیر معمول در آزمایش‌های پزشکی خاصی شود. در این مورد به پزشک معالج خود درباره استفاده از این دارو بگویید. اگر شما نیاز به عمل جراحی دارید، ممکن است که نیاز به توقف مصرف این دارو برای زمان کوتاهی داشته باشید. هر پزشک یا جراحی که قرار است شما را عمل کند باید از مصرف تاموکسیفن توسط شما مطلع باشد. اگر شما تحت درمان برای فشار خون بالا هستید، استفاده از این دارو را حتی اگر شما احساس بهبودی کردید، ادامه دهید. فشار خون بالا اغلب بدون علامت است. شما ممکن است نیاز به استفاده از داروهای ضد فشار خون برای بقیه عمر خود، داشته باشید.

شرایط نگهداری قرص اسپیرونولاکتون

این دارو را در دمای اتاق به دور از گرما ، نور خورشید و یا رطوبت نگهداری کنید.

تداخلات دارویی با قرص اسپیرونولاکتون

مصرف این دارو با داروهای دیگر که ممکن است شما را دستخوش سرگیجه کند یا فشار خون شما را کاهش می‌دهد، می‌تواند این اثرات را بدتر کند. قبل از مصرف اسپیرونولاکتون با یک داروی مخدر درد، یک داروی شل کننده‌ی عضلانی، یا داروهای مورد استفاده برای درمان اضطراب یا تشنج، با دکتر خود مشورت کنید. دیگر داروها که ممکن است مصرف بیش از حد آنها با مصرف اسپیرونولاکتون تداخل داشته باشند، داروهای بدون نسخه، ویتامین‌ها و داروهای گیاهی هستند. به دکتر یا هر مراقب سلامت شما، در مورد تمام داروهای مصرفی فعلی خود و یا داروهایی که شروع و یا متوقف کرده‌اید ، اطلاع دهید.

قرص اسپیرونولاکتون

اسپیرونولاکتون نتایج سنجش غلظت 17- هیدروکسی کورتیکواستروئید ادرار و پلاسما به روش فلوئورومتری را تغییر می‌دهد و ممکن است موجب افزایش کاذب دیگوکسین سرم در آزمون رادیوایمونواسی شود.سال گذشته صورتم جوش های زیادی زد ,به دکتر زنان مراجعه کردم و گفتم که پریودهای نامنظمی همراه بادرد شدید و حالت تهوع دارم. دور سینه و ناف وچانه ام موهای زائد وجود دارد. دکتر با گرفتن آزمایش و سونوگرافی و فهمیدن اینکه مشکلی ندارم و تنها هورمون مردانه دارم قرص ضدبارداری و اسپیرونولاکتون را برایم تجویز کرد. به مدت نه ماه مصرف کردم. جوش هایم خیلی خوب شد,اما ادامه ندادم,دوباره جوش زدم. چکار باید بکنم ,به محض اینکه ازدواج کردم این قرص هارا قطع کردم چون ترسیدم ضرری برای باردار شدن در آینده داشته باشد. لطفا کمکم کنید,ایا این قرص ها ضرر دارد؟ پاسخ: با این شرح حال طیف سندرم های مقاومت به انسولین ( مانند سندرم تخمدان پلی کیستیک) مطرح است. این بیماری با 3 معیار تشخیص داده می شود: 1) عدم تخمگذاری مزمن (خونریزی های نامنظم و یا قطع خونریزیی) 2) شواهد بالینی ازدیاد هورمون آندروژن (پرمویی، آکنه، ریزش مو هورمونی) 3) رد سایر اختلالات مانند افزایش پرولاکتین، اختلالات تیرویئد و CAH(هایپرپلازی مادرزادی آدرنال). اغلب قاعدگی های نامنظم کمی پس از منارک (شروع قاعدگی) شروع شده و همراه با افزایش وزن پیشرونده اند. در سونوگرافی نیز فولیکولهای کوچک متعدد مشاهده می شود. در این افراد اختلالات تحمل گلوکز بیشتر است (احتمال ابتلا به دیابت). در صورت شدید بودن پرمویی و یا شروع بیماری از زمان منارک احتمال CAH(هایپرپلازی مادرزادی آدرنال) می باشد که ناشی از کمبود یک آنزیم است. باید جهت اثبات از تست تحریکی ACTH استفاده کرد. درمان: درمان براساس تمایل بیمار برای بارداری تعیین می شود. اگر تمایل به بارداری باشد و بیمار باردار نشود باید تحت القای تخمک گذاری قرار گیرد و در افرادی که تمایلی به بارداری ندارند هدف از درمان برقراری سیکل های منظم و جلوگیری از ایجاد سرطانهای ناشی از اختلالات هورمون است. و همچنین جلوگیری از دیابت، کاهش پیشرفت پرمویی و کاهش خطر بیماری های قلبی و عروقی. تخمدانهای پلی کیستیک یک بیماری مزمن است که قسمت های مختلفی از بدن شامل تخمدان ، پوست و مو و غدد داخلی درگیر هستند و درمان قطعی نداردولی کاهش وزن و ورزش منظم روزانه (پیاده روی سریع روزی 40 دقیقه) توصیه می شود. درکاهش علائم موثر است. دارو باید طبق نظر پزشک متخصص تجویز و مصرف شود. این بیماری در صورت عدم درمان سبب کاهش قدرت باروری می شود. در کل توصیه می شود وزن مناسب داشته باشید و ازدواج و بارداری تا حد امکان به تعویق نیافتد!(تبیان)

بیشتر بخوانید : قرص آسنترا ♥ قرص آهن ♥ قرص امگا 3 ♥ قرص ادیوس قرص آتورواستاتین

  • شعیب دهانی

قرص آ اس آ

چهارشنبه, ۲۸ آذر ۱۳۹۷، ۰۲:۲۱ ب.ظ

قرص آ اس آ

قرص آ اس آ ,قرص آ اس آ برای چیست,قرص آ اس آ در بارداری,قرص آ اس آ برای جلوگیری از سقط,قرص آ اس آ همان آسپرین است,قرص آ اس آ ۸۰,قرص آ اس آ ویکی پدیا,قرص آ اس آ ٨٠,قرص آ اس آ 80 برای چیست,قرص آ اس آ ۸۰ برای چیست

قرص آ اس آ

توضیحاتی در مورد قرص آ اس آ

کاربرد های زیادی می توان برای این قرص ارائه داد مانند قرص آ اس آ ضد تب می باشد . درد و التهاب را تسکین میبخشد و ضد آنهاست . همچنین قرص آ اس آ از تجمع پلاکت ها و انعقاد خون ممانعت می کند . مستقیما” فعالیت آنزیم سیکلواکسیژناز را مهار کرده و به این ترتیب باعث نقصان ساخت پیش مرحله‌های پروستاگلاندین‌ها و ترومبوکسان از اسید آراشیدونیک می‌گردد. ضمنا” آ.اس.آ می‌تواند از به هم چسبیدن پلاکت‌ها جلوگیری کند. اثر ضد التهابی و مهار تجمع پلاکتها از طریق مهار پروستا گلاندینها از ویژگیهای آن است .یک واکنش مضر پس از مصرف آسپرین یا داروی های از نوع آسپرین شامل علایم تنفسی یا حساسیت پوست (مانند بثورات خارش دار یا کهیر) است که حساسیت به آسپرین نامیده می شود. فرد ممکن است از طریق مصرف یک دوز درجه بندی شده آسپرین، دچار چنین مشکلاتی شده باشد. بنابراین بهترین راه حل مراجعه به متخصص قلب و عروق و اعلام دوز آسپرین مصرفی ست. پزشک از طریق بررسی علایم، نسبت به درمان شما اقدام می نماید. درمان حساسیت زدایی قرص آ اس آ می تواند دوره آسم و سینوزیت مزمن شما را بهبود بخشد.

عوارض قرص آ اس آ

برخی از بیماران که مبتلا به آسم، کهیر مزمن، رینیت مزمن باشند، نسبت به قرص آ اس آ حساسیتهای قابل ملاحظه نشان می‌دهند. از آنجا که آ.اس.آ زمان خونریزی را طولانی کرده و خاصیت چسبندگی پلاکتی را کم می‌کند، لذا می‌تواند در مقادیر استفاده بالا باعث بروز هیپوپروترومبینمیا شود. در حدود 70 درصد مصرف‌کنندگان آ.اس.آ ممکن است از دست دادن خفیف خون که معمولا” بدون علامت هم هست، ایجاد گردد که این عارضه عاری از اهمیت کلینیکی است ولی در برخی از بیماران ممکن است باعث آنمی فقر آهن گردد که معمولا” در درمان طولانی‌مدت با آ.اس.آ اتفاق می‌افتد که در صورت مصرف این دارو همراه با غذا نیز احتمال بروز عارضه از بین نمی‌رود، ولی می‌توان احتمال وقوع آن را از طریق تجویز فرم انتریک کوتد و یا دیگر اشکال قرص آ.اس.آ که رها شدن ماده مؤثره دارو دستخوش تغییر قرار گرفته باشد، کمتر کرد. البته تجویز H2 بلوکرها و یا مقادیر بالای آنتی اسیدها از میزان بروز آن خواهند کاست.اگر من حساس به قرص آ اس آ هستم، چگونه می توانم آن را بفهمم ؟ افراد حساس به آسپرین می توانند علائمی از جمله موارد زیر را داشته باشند: – کهیر، خارش یا تورم – تنگی نفس، خس خس سینه و بدتر شدن علائم بینی و سینوس در موارد نادر، واکنش های جانبی به قرص آ اس آ می تواند جدی و یا حتی مرگبار باشد.

قرص آ اس آ یا آسپرین

آسپیرین یا استیل سالیسیلیک اسید که به اختصار به آن آ.اس.آ (ASA) هم می گویند در اصل یک داروی مسکن ، ضد تب و ضد التهاب است. آسپیرین اولین دارویی بود که از خانواده داروهای ضدالتهابی غیر استروئیدی یا NSAID ها کشف شد.بیماران مبتلا به AERD می توانند تحت انجام یک روش به نام حساسیت زدایی آسپرین قرار گیرند که می تواند تحمل به آسپرین را در آنها افزایش دهد. حتی بیمارانی که واکنش های تنفسی خطرناک داشته اند نیز از طریق این روش بدون هیچ واکنشی، مجددا قادر به مصرف آسپرین بوده اند. برای این کار، بیمار با AERD با دوز مدرج از آسپرین در طی یک دوره چند روزه به چالش کشیده می شود. پزشک اینکار را با دادن یک دوز بسیار کمی از آسپیرین شروع خواهد کرد و واکنش بدن شما را نظاره گر خواهد بود.حساسیت‌زدایی برای بیمارانی که به آسم حساس به آسپیرین مبتلا هستند با استفاده از مقادیر خیلی کم آسپیرین به صورت خوراکی و در بیمارستان انجام میشود و در طی این مدت، آزمایشهای تنفسی متعددی به مدت چند ساعت بعد از هر بار مصرف آسپیرین صورت می‌گیرد. این کار مدت زمانی طول خواهد کشید اما انجام آن، ارزشش را دارد. حساسیت زدایی قرص آ اس آ به طور کلی در طی یک دوره چند روزه انجام می شود.بیماران مبتلا به AERD از درمان حساسیت زدایی آسپرین سود می برند که شامل کاهش علائم بینی / سینوس و آسم، کاهش اتکا دارو، بهبود کیفیت زندگی، کاهش استفاده از خدمات سلامتی برای آسم است. همچنین نیاز به عمل جراحی سینوس در طول زمان کاهش می یابد.آسپیرین عمدتا به عنوان مسکن مورد استفاده قرار می گیرد، اما تاثیرات بسیار دیگر آن باعث شده تا یکی از پرمصرف ترین داروها در سراسر جهان باشد؛ به طوری که سالانه 80 میلیارد عدد از این دارو در دنیا به فروش می رسد. آسپیرین برای تسکین دردهای ملایم تا متوسط، سردرد ، میگرن ، درد دندان و درد استخوان ها و عضلات و کاهش تب و التهاب به کار می رود. همچنین این دارو با داشتن خاصیت ضد انعقاد خون می تواند به عنوان رقیق کننده خون به کار رفته و برای پیشگیری از لخته شدن خون و جلوگیری از وقوع سکته قلبی یا مغزی در کسانی که سابقه آن را داشته اند مفید واقع شود.

عوارض گواشی قرص آ اس آ

نخستین عارضه آ.اس.آ با مقادیر درمانی، مشکلات گوارشی است، مشکلاتی چون تهوع، سوء هضم و استفراغ که این عوارض را می‌توان با مصرف دارو همراه غذا به حداقل رسانید، تحریک موکوس معدی یعنی بروز عوارضی مانند اروزیون، اولسر، هماتمز و ملنا ممکن است با مصرف آن اتفاق افتد. در این ارتباط می‌توان از آنتاگونیستهای H2 هیستامینیکی، بازدارنده‌های پمپ پروتون و آنالوگ‌های پروستاگلاندین مانند میزوپروستول استفاده کرد.

مشخصات قرص آ اس آ

طبقه بندی دارویی: ضد التهاب غیر استروئیدی شکل دارویی: قرص انتریک کوتد دوز دارویی: 80 میلی گرم نوع بسته بندی: 5 بلیستر 20 تایی

تاثیر قرص آ اس آ در بدن

آ.اس.آ مستقیما” فعالیت آنزیم سیکلواکسیژناز را مهار کرده و به این ترتیب باعث نقصان ساخت پیش مرحله‌های پروستاگلاندین‌ها و ترومبوکسان از اسید آراشیدونیک می‌گردد. ضمنا” آ.اس.آ می‌تواند از به هم چسبیدن پلاکت‌ها جلوگیری کند. آ.اس.آ به سرعت از طریق لوله گوارش جذب می‌گردد، این دارو در خون و بافتها هیدرولیز گردیده و به دو ماده استات و اسید سالیسیلیک تجزیه می‌شود. سالیسیلات یک بازدارنده غیر انتخابی سیکلواکسیژناز محسوب می‌گردد. با مقادیر پایین، نیمه عمر آن 3-5 ساعت و با مقادیر بالا، نیمه عمری معادل 15 ساعت خواهد داشت و دفع آن از مسیر کلیه انجام می‌شود. فواید و عوارض مصرف قرص آ اس آ

نحوه مصرف قرص آ اس آ

قرص آ اس آ به عنوان داروی ضد انعقاد ، باعث کاهش خطر مرگ در بیماران با سابقه سکته و یا درد قلبی و نیز ممانعت از ایجاد حمله های مغزی میگردد. مقدار مصرف: در بیمارانی که در معرض سکته قلبی قرار دارند به مدت 30 روز، 80 میلی گرم دو بار در روز و سپس به مقدار 80 میلی گرم در روز توصیه میشود. مصرف بر حسب اندیکاسون : توجه : تنها حسن این فراورده ، وجود کافئین در آن است که مانع بروز سرگیجه در سرماخوردگی و حالات مشابه میشود در بزرگسالان : هر 3 تا 4 ساعت یک قرص آن قابل استفاده است ،حداکثر مصرف روزانه برای این قرص 8 عدد است و حداکثر تا 10 روز توصیه به مصرف شده است در کودکان : از سنین 2 تا 12 سال از یک سوم قرص تا یک قرص هر 4 تا 6 ساعت قابل استفاده است و حداکثر 5 قرص در روز در کودکان توصیه شده است و دوره مصرف در کودکان نباید بیشتر از 5 روز باشد برای کسب اطلاعات بیشتر به توضیحات استامینوفن مراجعه نمایید .مصرف هم زمان کافئین با سایر داروهای محرک دستگاه عصبی مرکزی ممکن است منجر به تحریک بیش از حد ( سی — ان – اس ) و بروز عصبانیت و کم خوابی شود،کافئین دفع ادراری لیتیوم را افزایش میدخد. علاوه بر این مهار کننده های ام – ای – او میتواند سمپاتومیمتیک کافئین را افزایش دهد و منجر به آریتمی خطرناک قلبی و یا خطر افت سریع فشار خون شود

تداخلات دارویی قرص آ اس آ

با داروهای ضد انعقاد، ضد دیابت و داروهای مورد استفاده در آرتریت (درباره آنتی ژن بیماری آرتریت روماتوئید بیشتر بدانید) و نقرس باید تحت نظر پزشک مصرف گردد.

نکاتی در مورد مصرف قرص آ اس آ

هشدارهای مهم در مورد مصرف این قرص: – در کودکان زیر 12 سال مبتلا به آبله مرغان، آنفلوآنزا یا علائم سرماخوردگی، به علت احتمال ایجاد سندرم ری باید با مشورت پزشک مصرف گردد. – در صورت بروزعوارض جانبی از ادامه مصرف خود داری و به پزشک مراجعه نمائید. موارد منع مصرف: در بیماران هموفیلی مبتلا به زخم معده، در صورت وجود خونریزی در بیمار و در مواردحساسیت شدید به آسپرین نباید استفاده شود.دارو دور از نور، رطوبت و در دمای کمتر از 30 درجه سانتی گراد نگهداری شود

مصرف قرص آ اس آ در بارداری و شیردهی

مصرف در سه ماهه آخر بارداری، به علت ایجاد عوارض در جنین ممنوع میباشد. مصرف در دوران شیردهی به علت ترشح در شیر مجاز نمیباشد.

مصرف قرص آ اس آ

از آ.اس.آ می‌توان در مواردی چون سر دردهای خفیف و متوسط، دیسمنوره، دردهای عضلانی و دندانی استفاده نمود.از این دارو در تسکین درد و التهاب در اختلالات روماتیسمی چون آرتریت روماتوئید، آرتریت ایدیوپاتیک جوانان، استئوآرتریت و نیز درمان موارد خفیف بیماریهای تب‌دار مانند سرماخوردگی و آنفولانزا استفاده می‌شود. آ.اس.آ به خاطر خاصیت ضد به هم چسبیدگی پلاکتی خود، در درمان مراحل نخستین بیماریهای دستگاه قلبی – عروقی مثل آنژین صدری، سکته قلبی و نیز برای کاستن خطر در مبتلایان به بیماریهای قلبی – عروقی مورد استفاده قرار می‌گیرد. موارد دیگر بهره‌بری از آ.اس.آ، در درمان و نیز پیشگیری از بیماریهای عروق مغزی می‌باشد. . بدن انسان درد را به وسیله اعصاب حس می کند. وقتی قسمتی از بدن آسیب ببیند، سلول های آن ناحیه نوعی ماده شیمیایی به نام پروستاگلاندین تولید می کنند که به اعصاب کمک می کند درد را حس کنند. آسپیرین مانع از ساخته شدن این مواد شیمیایی می شود و به این ترتیب ما درد را حس نمی کنیم. پروستاگلاندین ها باعث ایجاد التهاب در بدن نیز می شوند، یعنی موجب می شوند تا عضو آسیب دیده قرمز و متورم شود. آسپیرین با ممانعت از ساخت پروستاگلندین ها التهاب را نیز کاهش می دهد. اثر ضد درد: آسپیرین احتمالاً با اثر بر روی هیپوتالاموس (اثر مرکزی) و با متوقف کردن تولید تکانه های درد (اثر محیطی) اثر ضد درد ایجاد می کند. اثر محیطی ممکن است به علت مسدود کردن ساخت پروستاگلاندین از طریق مهار آنزیم سیکلواکسیژناز باشد. اثر ضد التهاب: اگرچه مکانیسم دقیق این اثر معلوم نیست، ولی به نظر می رسد آسپیرین ساخت پروستاگلاندین ها را مهار می کند. همچنین، این دارو ممکن است ساخت یا اثر واسطه های دیگر دخیل در التهاب را مهار کند. اثر ضد تب: آسپیرین با اثر بر روی مرکز تنظیم کننده گرما در هیپوتالاموس برای گشاد کردن عروق محیطی، تب را تخفیف می دهد. این عمل جریان خون محیطی را افزایش داده و سبب تعریق می شود که به از دست دادن گرما و سرد شدن بدن از طریق تبخیر منجر می شود. اثر ضد انعقادی: به نظر می رسد آسپیرین در دوز پایین با مسدود کردن اثر پروستاگلاندین سنتتاز از تشکیل ترمبوکسان A2، مادهای که موجب تجمع پلاکتها می شود، جلوگیری می کند. این عمل غیر قابل برگشت بوده و می تواند زمان خونروی را طولانی کند. در دوزهای بالا این دارو اثر پروستاگلاندین را که یک ماده قوی منقبض کننده عروق و مهارکننده تجمع پلاکتی است، بلوک کرده و در نتیجه اثر ضد انعقاد دارو را خنثی می کند. گفتیم آسپیرین خواص زیادی دارد که روز به روز بر تعداد آن ها افزوده می شود. بر اساس تحقیقات متعدد دانشمندان دریافتند استفاده از این دارو و دیگر داروهای خانواده NSAID می تواند از بزرگی پروستات و پیشرفت آن در مردان مسن جلوگیری کند. بزرگی پروستات بیماری خوش خیمی است که اغلب مردان بالای پنجاه سال را گرفتار می کند و باعث بروز مشکلات ادراری در آن ها می شود. به این ترتیب معلوم شد استفاده از آسپیرین و دیگر اعضای خانواده آن می تواند به سلامت سیستم ادراری مردان کمک کند. بحث درباره اثرات آسپیرین بر سیستم قلبی عروقی نیز تا کنون موضوع پژوهش های بسیاری بوده است. متخصصین قلب و عروق مرکز پزشکی دانشگاه دوک در یک بررسی دریافتند آسپیرین می تواند خطر بروز سکته مغزی را در زنان تا حد چشمگیری کاهش دهد. همچنین چندی پیش دانشمندان موسسه تحقیقات شنوایی دانشگاه میشیگان خاصیت جالب دیگری از این دارو را کشف کردند.آن ها متوجه شدند آسپیرین می تواند مانع از بروز عارضه های شنوایی گروهی از آنتی بیوتیک ها شود. شاید شنیده اید که برخی از آنتی بیوتیک ها مانند جنتامایسین دارای اثرات جانبی نامطلوب و برگشت ناپذیری بر شنوایی انسان هستند. محققان به این نتیجه رسیدند که استفاده از آسپیرین می تواند مانع از بروز یا پیشرفت این عارضه در بیماران شود.

مقدار مصرف قرص آ اس آ در بزرگسالان و کودکان

بزرگسالان به عنوان ضد درد و تب‌بر: 325-500 میلی‌گرم، هر 3 ساعت یک بار 325-650 میلی‌گرم، هر 4 ساعت یک بار و یا 650-1000 میلی‌گرم، هر 6 ساعت یک بار به عنوان ضد روماتیسم: 6/3-4/5 گرم، روزانه در مقادیر منقسم به عنوان مهارکننده به هم چسبیدن پلاکتی: 80-325 میلی‌گرم، روزانه در ترومبوآمبولی مغزی: 1 گرم، روزانه که این مقدار باید کم شده و به 325 میلی‌گرم روزانه برسد. کودکان به عنوان ضد درد و تب‌بر: کودکان تا 2 سال، مقدار مصرف باید توسط پزشک تعیین گردد. کودکان 2-4 ساله: 160 میلی‌گرم، هر 4 ساعت یک بار کودکان 4-6 ساله: 240 میلی‌گرم، هر 4 ساعت یک بار کودکان 6-9 ساله: 320-325 میلی‌گرم، هر 4 ساعت یک بار کودکان 9-11 ساله: 320-400 میلی‌گرم، هر 4 ساعت یک بار کودکان 11-12 ساله: 320-480 میلی‌گرم، هر 4 ساعت یک بار به عنوان ضد روماتیسم: 80-100 میلی‌گرم برای هر کیلوگرم وزن بدن، روزانه در مقادیر منقسم فواید و عوارض مصرف قرص آ اس آ

قرص آ اس آ و بیماری های قلبی

سکتهدر حال حاضر قرص آ اس آ توسط افراد مبتلا به بیماری های قلبی یا افراد در معرض خطر ابتلا به بیماری قلبی یا سکته مغزی روزانه مصرف می گردد. که به پیشگیری از تشکیل لخته های خونی که می توانند عروق را مسدود نمایند، کمک می کند.

بیشتر بخوانید : قرص آلفن ایکس ♥ قرص بیوتین ♥ قرص اکوفان ♥ قرص اکوفن قرص امپرازول

  • شعیب دهانی

گروه خونی o

سه شنبه, ۲۷ آذر ۱۳۹۷، ۱۲:۵۴ ب.ظ

گروه خونی o

گروه خونی O مثبت ,گروه خونی O مثبت برای ازدواج,گروه خونی O مثبت و بارداری,گروه خونی O مثبت چه بخورند,گروه خونی O مثبت در بارداری

گروه خونی O مثبت , گروه خونی O مثبت برای ازدواج , گروه خونی O مثبت و بارداری , گروه خونی O مثبت چه بخورند

توضیحاتی در مورد گروه خونی O

یکی از حقایق جالب و عجیب در مورد این گروه خونی این است که  از گروه خونی «O» این است که در حدود 38% جمعیت ایالات متحده دارای گروه خونی O مثبت می‌باشند. این درصد در میان اسپانیایی‌ها و آمریکایی‌ آفریقایی‌ تبارها بیشتر می‌باشد. افراد با گروه خونی O مثبت می‌توانند تنها از اعضای گروه O مثبت خون دریافت کنند. اعتقاد بر این بود که گروه خونی O منفی با این گروه خونی سازگار است، با این حال این حقیقت کاملاً مورد بحث و منازعه قرار دارد. افراد دارای گروه خونی O منفی می‌توانند تنها از کسانی خون دریافت کنند که دارای گروه خونی O منفی می‌باشند. تنها 7% از مردم ایالات متحده دارای گروه خونی O منفی می‌باشند. در این مطلب از سایت جسارت در مورد گروه خونی O صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

گروه خونی O منفی

آمار جمعیت گروه خونی O- حدود 6.5 درصد جمعیت را به خود اختصاص داده و بدین ترتیب میتوان نتیجه گرفت که جزو گروه های خونی پر جمعیت و یا خیلی کم جمعیت جای نمیگیرد و شیوع متوسطی در جهان دارد. اهدا خون O- افرادی که گروه خونی اُ منفی دارند میتوانند به همه ی گروه های دیگر خون اهدا کنند. انتقال خون O- گروه خونی O منفی فقط میتواند از همین گروه خون دریافت کند.

گروه خونی O و طبع آن

افراد این گروه نخستین انسانهایی بوده اند که پا به عرصه این جهان گذاشته اند. انسانهای غارنشینی بوده اند که در زمان خویش با شکار حیوانات و استفاده از گوشت و پوست آنها روزگار می گذرانده اند. این گروه خونی شایعترین گروه خونی در جهان است. افراد با گروه خونی O اهداکنندگان عمومی هستند، چرا که گروههای خونی دیگر از آن مشتق می شوند. پس همه می توانند دریافت کننده آن باشند. گروه خونی O از نظر طب سنتی با طبع دم مطابقت دارد و معادل عنصر هوا می باشد. مثبت نگری ذاتی، شجاعت، خصوصیات رهبری، روحیه تهاجمی، دارای انرژی و توانمند، صبور، اتکا به نفس از ویژگیهای آنان است.

همه چیز درباره گروه خونی O منفی و مثبت

معمولا افرادی که گروه خونی O دارند قوی و ورزشکار هستند. اغلب کسانی که وزن مناسبی دارند چندان به رژیم غذایی خود اهمیت نمیدهند و به همین دلیل باید ورزش های سنگین تری – همچون دویدن و تمرینات پلایومتریک – انجام دهند. دارندگان گروه خونی O بیشتر به ورزش کردن نیاز دارند چراکه ورزش برای این افراد بیشتر جنبه مقابله با فشار های روانی همچون اضطراب و استرس را دارد. رژیم غذایی مناسب گروه خونی O منفی رژیم غذایی پر پروتئین با مصرف گوشت، مرغ، ماهی، سبزیجات زیاد و مصرف کمتر غلاتی همچون لوبیا و لبنیات. افرادی که دارای گروه خونی O هستند از مکمل های غذایی استفاده کنند که از مشکلات و بیماری های شکم (یبوست، اسهال، نفخ و…) جلوگیری میکند چراکه این افراد بیشتر دچار چنین معضلاتی میشوند. افرادی که گروه خونی O دارند (O+ و O-) دارای چه شخصیتی هستند؟ گروه خونی O بیشترین شیوع را بین افراد دارد. این گروه شخصیتی مستقل دارند و به عنوان رهبران تنها شناخته میشوند. (یعنی فردی که در عین داشتن ویژگی هایی که برای یک شخصیت رهبر و مدیر نیاز است، خیلی تنها است و این تنهایی را دوست دارد) کسانی که گروه خونی O دارند بسیار خلاق و متمرکز هستند اما خیلی نمیتوان به آن ها تکیه کرد چراکه در برابر مشکلات خیلی آسان تسلیم میشوند. در بین باقی گروه ها خونی، دارندگان گروه خونی اُ انعطاف پذیر تر، پر انرژی تر و اجتماعی تر بوده و دوست دارند که همیشه در مرکز توجه قرار داشته باشند. اعتماد بنفس بالا و بی پروایی این افراد ممکن است باعث شود آن ها از دید دیگران بسیار سرد و بی روح بنظر برسند. مدیریت و کنترل استرس برای افرادی که گروه خونی O دارند اصلا مشکل ساز نیست. چه بیماری هایی افراد دارای گروه خونی اُ منفی را بیشتر تهدید میکند؟ محققان معتقدند بیماری هایی همچون ناباروری خطر بیشتری برای کسانی گروه خونی O دارند محسوب میشود.

خودباوری در گروه خونی O

این افراد خود را باور دارند و به خود اهمیت فراوان می دهند. علت این امر آن است که گروه O قدیمی ترین گروه خونی افراد جهان است و اجداد این گروه با شکار، حمله به حیوانات و مقاومت در برابر مشکلات عادت داشته اند و این عادت به افراد بعدی این گروه منتقل شده است. افراد این گروه حامل ژنی در بدن شان هستند که به آنها قدرت تحمل مصائب، اعتماد به نفس، شهامت و نیز خوشبینی می بخشد. از نظر ویژگیهای روانشناسی و شخصیتی افرادی اجتماعی و سالم هستند. پرحرفند، بیش از دیگران حسود و جاه طلبند، ولی سیاستمداران، وزیران و ورزشکاران خوبی هستند. فعال، بلند پرواز و خوش فکرند ولی دمدمی مزاج، سمج، گستاخ و لجباز هستند. این افراد برونگرا هستند، بسیار خونگرم، معاشرتی و اجتماعی دارای شخصیت پر زرق و برق هستند. خجالتی نیستند و رک و صریح نظرات و احساسات درونیشان را بیان می کنند. می توانند در حوادث و بحرانها سازگاری خوبی داشته باشند. لغات و کلمات به آسانی به سراغ آنها می آیند. علاقمند به حفظ روابط هستند و خودشان در این زمینه تلاش می کنند. صادق، خوشبین و پر انرژی هستند و از اعتماد به نفس بالایی برخوردارند. به آسانی دوست می شوند و با جریانات همراه شده و به فرصتها چنگ می زنند. برای شروع یک پروژه یا شکار یک ایده و نظر صریح هستند. در فعالیتهای سازمان یافته خوب عمل می کنند. می توانند از جزئیات براحتی صرفه نظر کنند و در بعضی موارد چندان دقیق نیستند. احساسات زیاد و قوی از خود نشان می دهند. ممکن است به سرعت مخالفت عمیق خود را با یک نظر بیان کنند، اما معمولا این مخالفت پایدار نیست. کارگشایانی سنتی، محرک و کمی لاف زن هستند.

سازگاری گروه خونی O با دیگر گروه های خونی

گروه خونی O، به تمام گروه‌های خونی می‌تواند خون اهدا کند، اما فقط می‌تواند از گروه خونی O. خون دریافت کند. بر اساس گزارش صلیب سرخ امریکا، تقریبا ۴۵ درصد آدم‌ها در امریکا گروه خونی O دارند. گروه خونی ۳۸ درصد جمعیت این کشور O مثبت و ۷ درصد O منفی است. آدم‌هایی که گروه خونی‌شان O است چند خصیصه‌ی منحصر به‌فرد دارند. گویچه‌های سرخ گروه خونی O. هیچ آنتی ژنی ندارند و دهنده عمومی محسوب می‌شوند؛ بنابراین در مواقع اضطراری می‌توان خون گروه O. را به هر گروه خونی دیگری تزریق نمود. در یک حادثه منجر به خونریزی شدید، زمان بسیار مهم است و گاه نباید منتظر پیدا کردن خون هم گروه ماند و گاهی چه بسا جایز نیست حتی برای تعیین گروه خونی خود مصدوم نیز وقت را تلف کرد. در این گونه موارد، در دسترس بودن خون گروه O. می‌تواند تنها راه نجات باشد. گروه خونی A، می‌تواند به گروه‌های AB و A. خون اهدا کند و از گروه‌های خونی A. و O. خون دریافت کند. گروه خونی B، می‌تواند به گروه‌های AB و B. خون اهدا کند و از گروه‌های خونی B. و O. خون دریافت کند. گروه خونی AB، فردی با گروه خونی AB می‌تواند در مواقع اضطراری با خیالی آسوده از همه گروه‌های خونی دیگر، خون دریافت کند (گیرنده عمومی)، زیرا پلاسمای گروه خونی AB بر ضد هیچ یک از گروه‌های خونی دیگر آنتی بادی ندارد.

خصوصیات گروه خونی O چیست

آنها افرادی هدفمند هستند. خوب می دانند که برای چه چیزی تلاش می کنند و برای رسیدن به هدف، قدرت و تحمل خوبی دارند. البته ریسک پذیر بودنشان هم در این مسیر همراهی شان می کند و چون درک خوبی از سلسله مراتب اجتماعی دارند، بعد از مدتی حضور در یک موقعیت، می توانند نظر مثبت دیگران را به خود جلب کنند. در انجام کارها پیشقدم می شوند، هر چند همیشه آنچه را که آغاز می کنند به پایان نمی رسانند. اگر در میانه راه به بیهوده بودن کاری که در حال انجامش هستند پی ببرند، خیلی راحت آنرا رها می کنند. درباره ی گذشته مثبت اندیشند، لذا چندان افسوس گذشته را نمی خورند. به مسائل مادی اهمیت می دهند. عاشق آن هستند که در مرکز توجه باشند غالباً از رهبری کردن خوششان می آید و معمولاً از قدرت تمرکز خوبی برخوردارند. تمایل به تکروی یا رهبری دیگران دارند و به مشاغل مدیریتی علاقه دارند. افرادی شهودى، متمرکز، متکی به خود و شجاع هستند. توانایی کنترل استرس افراد با گروه خونی O بیشتر از سایر گروههای خونی است. بدن آنها سیستم ایمنی قوی ای دارد و برای فعالیتهای فیزیکی زیاد توسعه یافته است. افراد این گروه چه در رشته های ورزشی وارد شوند و چه در کسب و کار شان، همیشه در خط مقدم هستند، چراکه افرادی عاشق رقابت هستند و می توانند در هر گروهی، مثل یک رهبر خوب و مقتدر عمل کنند. البته افراد صاحب این گروه خونی، مدیریت بحران خوبی ندارند و به جای آن ترجیح می دهند از موقعیت های آشفته فرار کنند. درست است که آنها عاشق قدرت هستند، اما همین ویژگی می تواند از اعضای این گروه، افرادی طماع بسازد.

گروه خونی O و بیماری‌ های قلبی

پژوهش‌ها نشان داده‌است احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی در آدم‌هایی با گروه خونی O بیست و سه درصد کم‌تر است. هم‌چنین اگر گروه خونی‌تان O است، ۳۷ درصد کم‌تر احتمال دارد از ابتلا به سرطان لوزالمعده رنج ببرید. پژوهش‌های اخیر به این نتیجه رسیده‌است که پروتئین ساطع‌شده از انگل‌ها که سبب بیماری مالاریا می‌شود، به گروه خونیO خوب نمی‌چسبد، که این باعث حفاظت در برابر این بیماری می‌شود. از طرف دیگر، افرادی که این گروه خونی را دارند، در برابر باکتری هلیکوباکتر پیلوری آسیب‌پذیری بیش‌تری دارند. این باکتری سبب زخم معده می‌شود.

ویژگی های روانشناسی گروه خونی O چیست

اگر تحقیق کنید خواهید دید بسیاری از سیاستمداران فعلی جهان در گروه خونی O قرار دارند. و نمونه های خوبی برای نشان دادن اقتدار افراد این گروه خونی به شمار می روند. البته اقتدار آنها همیشه در مسیر درست هدایت نمی شود و تاریخ نشان داده که برجسته ترین اعضای گروه های بزرگ مافیا هم دارندگان گروه خونی O هستند. یکی از معروف ترین این افراد، آل کاپون گانگستر معروف جهانی است و بوی جورج، ستاره موسیقی ساختارشکن راک هم یکی دیگر از آنهاست که بعد از مشهور شدن با مصرف زیاد مواد مخدر رسوایی برپا کرد. رونالد ریگان رئیس جمهور اسبق آمریکا دارای همین گروه خونی بوده و به همین جهت در تصمیم گیری ها سخت و در اداره امور قاطع بوده است. میخائیل گرباچف رهبر نترس اتحاد جماهیر شوروی هم دارای همین گروه خونی بوده است. از مشاهیر دیگر دنیا ملکه الیزابت دوم و نیز پسرش پرنس چارلز ولیعهد انگلستان نیز دارای گروه خونی O هستند و اگر به تاریخ زندگی پادشاهان قرنهای اخیر انگلستان توجه کنید خواهید دید که اغلب آنها مشکلات و نارسایی های انعقاد خون داشته اند.

گروه خونی O و ورزش های مداوم

فرد با گروه خونی O ذاتا یک ورزشکار است. ورزش به خصوص ورزشهای مداوم و نیمه سنگین برای افراد گروه خونی O بسیار مفید است. ورزشهای سنگین باعث انبساط خاطر و آسایش روانی افراد این گروه می شود. در ضمن این نوع ورزش مانع چاق شدن آنها می شود و به تعادل روانی آنها و خواب راحتشان کمک فراوان می کند. اگر افراد این گروه از انجام ورزش غافل شوند با مشکلاتی از قبیل بی میلی به کار کردن، زود خسته شدن و از پا در آمدن مواجه شده و در صورت باقی ماندن در این وضعیت به راحتی به بیماریهای مفصلی و عضلانی دچار می گردند و خطر ابتلا به چاقی و تنگی نفس نیز آنها را تهدید می کند. آنها باید در روز یک ساعت، فعالیت بدنی نسبتا سنگین داشته باشند و ترجیحا در هنگام صبح به جای عصر ورزش کنند. برای این اشخاص کوهنوردی، شنا، دو و دوچرخه سواری سنگین توصیه می شود. ورزش شدید روزانه به مدت حدوداً یک ساعت باعث می شود احساس بهتری داشته باشند.

گروه خونی O و رژیم غذایی

افرادی که گروه خونی آنها O است، در واقع قدیمی ترین گروه خونی را به لحاظ سابقه تکامل بشری دارند و بنابراین فرد با این گروه خونی اگر از رژیم غذایی یک شکارچی مثل اجداد اولیه انسان پیروی کند، احساس بهتری خواهد داشت. بدن آنها با مصرف گوشت قرمز سازگاری زیادی دارد برای افراد با گروه خونی O توصیه می شود که رژیم غذایی آنها حاوی پروتئین زیادی باشد. اگر این گروه فقط گیاهخوار باشند، دائما احساس گرسنگی می کنند و در نتیجه به خوردن تنقلات روی می آورند که در نتیجه با مشکلاتی در میزان قند خون و متابولیسم مواجه خواهند شد. این افراد می توانند آزادانه گوشت، تخم مرغ و ماهی مصرف کنند، اما از خوردن زیاد نان و لبنیات باید خودداری کنند. فردی چاق که دارای گروه خونی O است، بااستفاده از پروتئین ها خیلی سریعتر از افراد دیگر گروهها، وزن کم می کند.

گروه خونی O و بیماری ها

در این گروه خونی، میزان اسید معده خیلی بیشتراز گروههای دیگر بوده و خون این گروه رقیق است. بنابراین بیماری های خونریزی دهنده، مثل زخم معده، بیماری هایی مثل سرطان پوست، بیماری های عروقی حاد و کم کاری تیروئید در آنان بیشتر دیده می شود. همچنین در صورت مصرف بالای گوشت قرمز، بایستی مراقب بیماریهایی همچون نقرس، فشارخون و بیماریهای قلبی باشند. بیشترین احتمال عفونت در این گروه است ولی چون سیستم ایمنی آنها به خوبی کار می کند، این افراد زودتر از سایر گروههای خونی از عفونت بهبود می یابند. حشرات خون آشام که ناقل بیماریها هستند، گروه خونی O را ترجیح می دهند.

گروه خونی O مثبت

یک اهداکننده با گروه خونی O + می‌تواند به هر گروه خونی مثبت، یعنیO + ، A +، B +، و AB + خون اهداء نماید. از این رو، افراد با گروه خونی O به عنوان اهداء کنندگان جهانی شناخته می‌شوند. گروه خونی O مثبت عمومی‌‌ترین نوع گروه خونی و به احتمال زیاد انتقال دهنده می‌باشد. با این حال، افرادی با گروه خونی O منفی می‌توانند به هر کسی (هم گروه خونی مثبت و همچنین گروه خونی منفی) خون اهداء کنند. در نتیجه فردی با گروه خونی O منفی به عنوان اهدا کننده جهانی سلول‌های قرمز در نظر گرفته می‌شود.در موارد اضطراری، به دلیل مشخص نبودن نوع خون بیمار، خون O منفی به او داده می‌شود. این گروه خونی همچنین برای نوزادانی که به خون نیاز دارند، لازم می‌باشد.

بیشتر بخوانید : سرطان خون ♥ آزمایش خون ♥ گروه خونی

  • شعیب دهانی

حساسیت در دوران بارداری

دوشنبه, ۲۶ آذر ۱۳۹۷، ۰۲:۵۲ ب.ظ

آلرژی و حساسیت در دوران بارداری و روش های درمان خانگی

آلرژی و حساسیت در دوران بارداری و روش های درمان خانگی در سایت جسارت

حساسیت در دوران بارداری ، حساسیت پوستی در دوران بارداری ، حساسیت فصلی در دوران بارداری ، درمان حساسیت در دوران بارداری ،حساسیت روحی در دوران بارداری،حساسیت شدید در دوران بارداری،حساسیت دوران بارداری،حساسیت به جفت در دوران بارداری

حساسیت در دوران بارداری ، حساسیت پوستی در دوران بارداری ، حساسیت فصلی در دوران بارداری ، درمان حساسیت در دوران بارداری 

حساسیت و آلرژی در دوران بارداری

انواع آلرژی های گوناگون در دوران بارداری مانند آلرژی فصلی، آلرژی پوستی، کهیر حاملگی، آلرژی فصل بهار در دوران بارداری بر اثر تغییرات هورمونی باردرای ایجاد می شوند و می توانند به جنین آسیب برسانند، از اینرو پیشگیری و درمان آلرژی و حساسیت در دوران بارداری اهمیت زیادی دارد، مصرف انواع داروهای ضدحساسیت مانند قرص آنتی هیستامین (Antihistamine)، لوراتادین (Loratadine) و ستیریزین (Cetirizine) می توانند هم مفید باشند و هم عوارضی در پی داشته باشند، به همین دلیل باید حتماً آلرژی دوران بارداری تحت نظر پزشک درمان شود. انواع آلرژی های گوناگون در دوران بارداری مانند آلرژی فصلی، آلرژی پوستی، کهیر حاملگی، آلرژی فصل بهار در دوران بارداری بر اثر تغییرات هورمونی باردرای ایجاد می شوند و می توانند به جنین آسیب برسانند، از اینرو پیشگیری و درمان آلرژی و حساسیت در دوران بارداری اهمیت زیادی دارد، مصرف انواع داروهای ضدحساسیت مانند قرص آنتی هیستامین (Antihistamine)، لوراتادین (Loratadine) و ستیریزین (Cetirizine) می توانند هم مفید باشند و هم عوارضی در پی داشته باشند، به همین دلیل باید حتماً آلرژی دوران بارداری تحت نظر پزشک درمان شود. در این مطلب از سایت جسارت به بهترین ورزش برای لاغری شکم می پردازیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

علت بروز حساسیت در دوران بارداری

برخی از افراد با مواجه با گرده افشانی گل ها و بوی گیاهان در فصل بهار دچار مشکل می شوند، بویژه افراد باردار که ممکن است در کنار آلرژی بارداری به حساسیت فصلی نیز دچار شوند، این عارضه موجب کم خوابی و خستگی فراوان می شود و اگر دچار آسم باشند، خطر ابتلا به بیماری های تنفسی نیز در آنها افزایش می یابد که هیچ یک برای آنها و فرزندشان بی ضرر نیستند.مقصر اصلی گرده ها، قارچ ها و هاگ هایی هستند که توسط باد جابجا می شوند و در هوای مرطوب حاصل از باران بهاری، در خارج و داخل خانه رشد می کنند. این علائم در اواخر تابستان و پاییز، زمانیکه علف ها و گیاهان در رشد هستند، شدت می یابند. افرادی که دچار آلرژی فصلی هستند از واکنش شدید سیستم ایمنی بدن خود در مقابل این «مهاجمین» رنج می برند، چرا که بدنشان ماده شیمیایی بنام هیستامین (Histamine) تولید می کند. هیستامین (Histamine) موجب بروز علائمی از قبیل آبریزش بینی، خارش چشم، عطسه و در برخی موارد علائمی شبیه به خس خس سینه در بیماری آسم می شود.

خارش پوست در دوران بارداری

وجود خارش در دوران بارداری در بعضی از نواحی بدن بخصوص دور شکم و پستانها که در حال بزرگ شدن هستند نادر نیست زیرا پوست باید برای هماهنگی با رشد این نواحی کشیده شود.هورمون های دوران بارداری نیز تا حدی در این امر مؤثرند. در حدود دوسوم از خانم های باردار در طول دوران بارداری دچار قرمزی و گاهـی خارش کـف دست ها و پاها می شوند. کارشنـاسـان براین باورند که علت این اختلالات که بلافاصله پس از زایمان از بین می رود افزایش سطح استروژن خون است. خانم های سیاهپوست نسبت به سفید پوستان کمتر دچار این حالت می شوند. گاهی ممکن است بیماریهای پوستی که بطور طبیعی با خارش همراه است نظیر خشکی پوست، اگزما، یا آلرژی غذایی در دوران بارداری، با خارش شدیدی بروز کند.چگونه میتوان خارش را تسکین داد؟از گرفتن دوش و حمام داغ بپرهیزید زیرا می تواند پوست را خشک تر کرده و خارش را تشدید کند. از صابون های ملایم استفاده کنید و دقت کنید که آنرا بخوبی آب کشی کنید و سپس به آرامی پوست را خشک کنید. پس از استحمام از کرم های مرطوب کننده استفاده کنید و ترجیحاً انواعی را که معطر نیستند انتخاب کنید زیرا بعضی از انواع عطریات می توانند پوست را تحریک کنند. گاهی از وان شاه بلوط استفاده کنید (فرآورده های شاه بلوط مخصوص استحمام را می توانید از داروخانه ها تهیه کنید). لباسهای نخی و گشاد بپوشید و هنگام گرمای روز از خانه خارج نشوید زیرا حرارت خارش را تشدید می کند.

علائم حساسیت در دوران بارداری

علایم آبریزش بینی غیر آلرژیک در طی بارداری ممکن است به دلیل افزایش هورمون های بدن در بارداری باشد و عوارضی چون گرفتگی بینی و خلط گلو را داشته باشد. این حالت را رینیت بارداری یا گرفتگی و آبریزش بینی در بارداری می گویند.علایم این بیماری مانند علایم آلرژی است، ولی در حقیقت این بیماری به داروهای آنتی هیستامین پاسخ نمی دهد و با آنها درمان نمی شود.خیلی از خانم های باردار که مبتلا به گرفتگی بینی می شوند و قبل از بارداری سابقه ابتلا به آلرژی را نداشته اند، باید بدانند به دلیل تغییر سطح هورمون های بدن، به این بیماری دچار شده اند.

کاهش حساسیت در دوران بارداری

– از اسپری محلول نمک برای شستشوی بینی استفاده کنید. ماده اصلی این نوع اسپری ها آب نمک است و به کاهش علایم آلرژی کمک می کند و برای جنین هم ضرری ندارد.– شستشوی بینی توسط آب نمک که می تواند راه های سینوس ها را باز کند. مقداری آب گرم که با نمک ترکیب شده را به داخل بینی خود بکشید و آن را بیرون دهید.– از دستگاه بخور در شب استفاده کنید تا هوای اتاق را مرطوب کند و عوارض ناشی از آلرژی را از بین ببرد.– داروهای آلرژی را در صورتی استفاده کنید که سایر راه حل ها جواب ندهند. داروهای آلرژی در سه ماهه اول بارداری نباید مصرف شوند، ولی در صورت داشتن آلرژی و با نظر پزشک، مصرف این گونه داروها درسه ماهه دوم و سوم بارداری مجاز است.– دانشمندان به این زنان توصیه می کنند که از مواد آلرژی زا دوری کنند تا مجبور نشوند دارو مصرف کنند.– از دستگاه تصفیه هوا استفاده کنید.– از درمان های خانگی مانند استنشاق یا بخور نعنا استفاده کنید.

درمان حساسیت در دوران بارداری با قرص آنتی هیستامین

خوردن قرص آنتی هیستامین دکونژستانت (Antihistamine Decongestant) یا مصرف هر داروی ضد احتقانی که حاوی ماده ای بنام پسودوافدرین (pseudoephedrine) است، در بارداری توصیه نمی‌شود و به ویژه طی سه ماهه اول بارداری باید از مصرف آن پرهیز شود. از آنجایی که این ماده باعث انقباض رگ‌های خونی می‌شود، بنابراین می‌تواند جریان خون به جفت را محدود سازد و در نتیجه اکسیژن رسانی به جنین با مشکل روبرو می شود. اگر پیش از بارداری برای کنترل اگزما یا آلرژی ورم غشاء مخاطی بینی (allergic rhinitis) بدون نسخه یا با تجویز پزشک از قرص آنتی‌هیستامین (Antihistamine) استفاده می‌کردید، اکنون نیز در دوران بارداری می‌توانید با محدود کردن آن به میزان یک عدد قرص آنتی هیستامین (Antihistamine) در روز، استفاده از آن را ادامه دهید. اسپری بینی (نمکین و استروئید) و پماد استروئید (Steroid) در دوران بارداری ایمن هستند، اما برای اطمینان، پیش از مصرف هرگونه دارویی با پزشکتان مشورت کنید.

قرص سیتریزین برای درمان آلرژی در بارداری

قرص سیتریزین (Cetirizine) یک آنتی هیستامین است که باعث کاهش هیستامین طبیعی در بدن می شود. هیستامین می تواند علائم عطسه ، خارش، ترشح اشک و آبریزش بینی تولید کند٬ به همین دلیل برای درمان علائم سرماخوردگی یا آلرژی مانند عطسه ، خارش ، ترشح اشک و آبریزش بینی از قرص آنتی هیستامین (Antihistamine) یا ستیریزین (Cetirizine) استفاده می شود. ستیریزین همچنین در درمان خارش و تورم ناشی از کهیر و همچنین بهبود علائم آلرژی استفاده می شود.انتظار نمی رود که مصرف ستیریزین (Cetirizine) در بارداری برای جنین شما مضر باشد٬ اما اگر شما باردار هستید یا قصد بچه دار شدن دارید، پزشک خود را در رابطه با مصرف این دارو در جریان بگذارید. ستیریزین می تواند از شیر مادر عبور کند و به کودک شیرخوار آسیب برساند٬ از مصرف این دارو بدون مشورت با پزشک خود خودداری نمایید .

پیشگیری از حساسیت در دوران بارداری

بهترین روش برای پیشگیری و درمان حساسیت و آلرژی‌ در دوران بارداری، دوری از مواد آلرژی‌زاست، مثل گرد و غبار خانه، قارچ‌ها، موی حیوانات و گرده گل‌ها. همچنین باید از افراد سیگاری دوری کنید، البته نه فقط به علت آلرژی‌، بلکه به سبب دود دست دوم که برای شما و به ویژه فرزندتان بسیار مضر است.اما از آنجایی‌که نمی‌توانید خود را برای نه ماه در قفسی شیشه‌ای حبس کنید، مطمئناً با کاهش مواد آلرژی زا در محیط منزل‌تان می‌توانید این شرایط را مهیا کنید.برای مثال کنه های موجود در گرد غبار خانه، از تغییر دمای خانه متنفر هستند، بنابراین اگر تشک و بالش‌های خود را زیر نور خورشید بگذارید یا ملحفه ها را در آب گرم بشویید، می‌توانید آنها را از بین ببرید. فراموش‌ نکنید که تمامی تشک‌های خود را با پوششی در برابر کنه گرد و غبار محافظت کنید، بالشی مخصوص افراد آلرژیک تهیه کرده و اسپری مایتِ غبار خانه بخرید.اگر رطوبت و قارچ سیاه، موجب آلرژی شما می شود، باید هوای منزل خود را به خوبی تهویه کنید و طی دوره بارداری، رطوبت داخلی منزل را کاهش دهید. همچنین منزل خود را برای احتمال وجود قارچ جستجو کرده و آنرا با ماده سفید‌کننده (بلیچ) پاک کنید. این کار آلرژی شما را از بین نمی‌برد، اما ممکن است حال شما را بهبود بخشد و بتواند شما را از دوره بارداری‌تان به سلامت عبور دهد.

آزمایش حساسیت در بارداری

اگر علائم حساسیت را مشاهده می کنید اما نمی دانید چه عاملی باعث حساسیت می شود، انجام آزمایش حساسیت به درمان شما کمک زیادی می کند.در اینجا نکاتی برای انجام آزمایش حساسیت در طول بارداری ذکر شده است:آزمایش (RAST) برای مادر و جنین مجاز است. به گفته سخنگوی انجمن حساسیت و تنگی نفس امریکا این آزمایش در بیرون بدن انجام می شود و هیچ گونه احتمال واکنش حساسیت وجود ندارد. در این آزمایش مقداری خون از شما گرفته می شود. با استفاده از این نمونه، کلینیک 20 نوع ماده حساسیت زا را بررسی می کنند و پس از چند روز نتیجه آزمایش به شما اعلام می شود.با استفاده از یک سوزن نازک خراش هایی سطحی بر روی بازو ایجاد می شود و مواد حساسیت زا بر روی خراش ها قرار می گیرند. اگر به ماده ای حساسیت داشته باشید، محل آزمون قرمز می شود و ورم می کند. این آزمایش برای زنان باردار مجاز است اما احتمال واکنش هایی از قبیل کهیر، تنگی نفس یا بسته شدن گلو وجود دارد. به همین دلیل بیشتر پزشکان این آزمون را بر روی زنان باردار انجام نمی دهند.

حساسیت در دوران بارداری

مطالب مرتبط :

نام بهترین قرص حساسیت فصلی قوی خارجی

معرفی بهترین قرص حساسیت پوستی کودکان

عوارض و موارد مصرف قرص ضد حساسیت فصلی

عوارض و موارد مصرف قرص حساسیت فصلی و پوستی

  • شعیب دهانی

درمان سرفه مزمن کودکان

يكشنبه, ۲۵ آذر ۱۳۹۷، ۱۲:۰۴ ب.ظ

روش های خانگی برای درمان سرفه مزمن کودکان در طب سنتی

روش های خانگی برای درمان سرفه مزمن کودکان در طب سنتی در سایت جسارت

درمان سرفه مزمن کودکان ،درمان سرفه حاد کودکان ،درمان سرفه مزمن کودکان ،درمان سرفه مزمن در کودکان ،درمان خانگی سرفه مزمن کودکان،درمان سرفه های مزمن در کودکان،درمان سرفه های مزمن کودکان،درمان سرفه حاد در کودکان

درمان سرفه مزمن کودکان ، درمان سرفه کودکان ،درمان گیاهی سرفه مزمن کودکان ، درمان خانگی سرفه مزمن در کودکان 

سرفه مزمن و طولانی کودکان

سرفه کودکان از جمله مواردی است که می‌تواند باعث نگرانی پدر و مادرها شود. با این حال سرفه در کودکان اغلب منشأ طبیعی دارد اما در صورت بروز سرفه های غیرعادی یا مزمن در کودکان، لازم است تا به پزشک مراجعه شود.در واقع سرفه رفلاکس طبیعی بدن است که به دلیل تحریک مژه‌های برونش و دستگاه تنفس، تحریک و توسط اعصاب مرکزی و تحریک دیافراگم ایجاد می‌شود. توسط سرفه، مقدار زیادی ترشحات خارج می‌شود تا راه هوایی باز شده و تنفس راحت‌تر انجام شود. سرفه بر اثر مکانیسم تحریک گاهی خفیف و گاهی شدید است اما علت سرفه هرچه باشد راه‌های درمانی خاصی برای آن وجود دارد که والدین باید به آن توجه کنند. سرفه مزمن یکی از پنج علت شایعی است که باعث مراجعه کودکان به پزشک می‌شود. میزان شیوع سرفه‌های طولانی مدت در کودکان ۵ تا ۱۰ درصد است. شیوع بالای سرفه مزمن تعجب‌آور نیست، چون سرفه کردن علامت ده‌ها بیماری مختلف است. سرفه حاد ناشی از سرماخوردگی یا ویروس تنفسی معولاً ظرف یک ماه برطرف می‌شود، اما سرفه‌ای که مدت بیشتری ادامه داشته باشد، علت جدی‌تری دارد و برای درمان آن باید به متخصص اطفال مراجعه کرد.در این مطلب از سایت جسارت به درمان سرفه مزمن کودکان می پردازیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

دارو برای سرفه مزمن کودکان

سرفه‌های مزمن کودک با توجه به علت آن درمان می‌شود و تشخیص صحیح علت سرفه‌ها برای برخورداری از یک درمان کارآمد و موثر الزامی است. تجویز دارو معمولاً موثرترین راه درمان سرفه‌های مزمن است، البته والدین نیز می‌توانند با رعایت توصیه‌های پزشک به بهبود حال فرزندشان کمک کنند.درمان دارویی: داروهای زیر داروهای متداولی است که معمولاً برای درمان و کنترل سرفه مزمن تجویز می‌شود: آنتی هیستامین برای درمان حساسیت. ضداحتقان‌ها برای درمان ترشحات پشت بینی.آنتی بیوتیک برای درمان عفونت .استفاده از بلاک کننده اسید برای درمان رفلاکس.داروهای مدیریت آسم

درمان سرفه مزمن کودکان

یکی علل سرفه های مزمن مثل خیلی از بیماری های دیگر میتواند خشکی باشد پس یکی از فاکتورهای مهم درمان رفع آن تلقی می شود ،کودکان کوچک با شیر مادر و بزرگترها با آب ولرم ،سوپ، آب نارگیل به راحتی می توانند مجرای تنفسی خود را مرطوب کنند. مصرف غذاهای آبکی و گرم مانند سوپ مرغ، انواع آش و سوپ های ساده همواره در طول بیماری سرماخوردگی، سینه درد و سرفه ازجمله تجویزهای پزشکان بوده است، افزودن ادویه جات تند مانند فلفل، پودر سیر یا خود سیر و پودر کاری به این غذاها نیز توصیه می شود.

درمان سرفه مزمن کودکان با عسل

مطالعات نشان داده است عسل در کمک به تسکین سرفه حتی از از داروهای حاوی دکسترومتورفان (یک سرکوب کننده سرفه است) موثرتر می‌باشد.از آنجا که عسل نرم کننده و تسکین دهنده است و آب لیمو می‌تواند به درمان احتقان کمک کند، فقط کافی است مقداری چای در یک لیوان بریزید و به مقدار دلخواه، عسل بهاره و آبلیموی اصل را در آن حل کنید. این نوشیدنی می‌تواند در رها شدن از سرفه‌های مزمن و شدید به شما کمک کند.

درمان سرفه مزمن کودکان با آناناس

مصرف آناناس برای درمان سرفه کمی دور از ذهن به نظر می‌رسد. با توجه به بررسی‌های تحقیقاتی بر ارزش دارویی آناناس، شواهد نشان می‌دهد که ماده‌ای به نام بروملین در آن وجود دارد که یک آنزیم موجود در میوه‌های گرمسیری است. بروملین موجود در آناناس می‌تواند به سرکوب سرفه و نرم کردن خلط در گلو کمک کند.مکمل‌های بروملین نباید توسط کودکان و یا بزرگسالانی که رقیق کننده‌های خون مصرف می‌کنند استفاده شود همچنین، مراقب باشید استفاده از این مکمل روی آنتی‌بیوتیک‌هایی مانند آموکسی‌سیلین اثر کرده و جذب آنتی‌بیوتیک را افزایش می‌دهد لذا قبل از مصرف مکمل‌های جدید و نا‌آشنا با پزشک خود صحبت کنید.

درمان سرفه کودکان با آویشن

آویشن از گیاهان پرمصرف در درمان سرفه است. آویشن باعث باز شدن مجاری تنفسی و هوایی شده و خواص ضد انقباضی و ضد میکروبی دارد. از آویشن، فرآورده‌های دارویی مختلفی ساخته شده که سازمان نظارت بر امور داروی وزارت بهداشت هم آن‌ها را تایید کرده است. از آن جمله می‌توان شربت‌های توسیان، تیمیان، تیمکس، تیم‌آربا، برونکوباریج و برونکوتیدی را نام برد.برای استفاده از آن چند گرم پودر خشک‌شده گیاه را داخل یک لیوان آب‌جوش بریزید و 20 دقیقه دم کنید. سپس محلول را صاف و میل کنید. دم‌کرده یا جوشانده آویشن را می‌توانید با عسل و لیمو نیز مصرف کنید.

درمان گیاهی سرفه مزمن کودکان

در طب سنتی استفاده از چهارگل (گل پنیرک، گل بنفشه، گل ختمی، گل نیلوفر یا گل نسترن) و چهارتخمه (قدومه، اسفرزه، بارهنگ، سه‌پستان و تخم مرو) در درمان سرفه رایج است. این ترکیبات گیاهی یک داروی عمومی به حساب می‌آیند که سردی و گرمی را باهم پوشش می‌دهند و توصیه می‌شود هر دو ساعت یکبار توسط بیمار مصرف شود.استفاده از بخور چهارگل هرشب به مدت پنج دقیقه باعث می‌شود تا ریه‌ها کاملا گرم و مرطوب شود.

چند ترکیب گیاهی موثر در درمان سرفه مزمن

 آویشن را با مقداری نعناع و شیرین بیان مخلوط کنید. از هرکدام 2 قاشق چای‌خوری در یک فنجان ریخته و درب آن را گذاشته و بگذارید به مدت نیم ساعت خیس بخورد. سپس محلول را صاف کنید و نصف فنجان عسل به آن اضافه کنید و بر روی حرارت ملایم بگذارید تا آرام با یک دیگرمخلوط شوند. هر زمان که احساس گلو درد و سرفه داشتید مقداری از این مخلوط مصرف کنید.

– جوشانده گل ختمی، آویشن و زنجبیل به همراه عسل و لیمو از جمله گیاهان دارویی است که برای کاهش یا درمان سرفه‌های شدید موثر هستند.

– حدود 40 قطره تنتور شیرین بیان در یک لیوان آب گرم و نیز یک قاشق موم عسل را که می‌تواند باعث روان شدن مخاط و کاهش سرفه شود را با هم خلوط کنید و مصرف نمایید. البته مصرف آن برای کسانی که دارای فشارخون بالا هستند، ممنوع است.

– از ترکیب زنجبیل، پیازچه و عسل و سپس جوشاندن آن برای حدود 10 دقیقه و نوشیدن آن برای چند بار به عنوان یک معجزه‌گر برای کاهش یا درمان سرفه‌های شدید یا مزمن نام برده شده است.

–  دم‌کرده عناب و زنجبیل نیز در کاهش سرفه بسیار موثر است.

درمان سرفه مزمن کودکان با سوپ مرغ

هر نوع آش و سوپی می‌تواند برای بهبود حساسیت گلو و رفع سرفه موثر باشد. اما سوپ مرغ به دلیل آن‌که سرشار از پروتئین است می‌تواند به‌عنوان یک معجزه برای درمان سرفه به حساب آید.سوپ مرغ دارای خاصیت ضد التهابی نیز هست. این سوپ می‌تواند علائم سرماخوردگی را تسکین دهد، تنگی نفس را از بین ببرد و گلودرد را کاهش دهد.

درمان خانگی سرفه مزمن کودکان

یکی از راحت ترین روش ها برای درمان سرفه کودک، استفاده از پیاز است. تنفس بخور پیاز می‌تواند در درمان سرفه کودک بسیار موثر باشد.همچنین می‌توان یک قاشق چای خوری عسل را با نصف قاشق چای خوری از پیاز رنده شده ترکیب کرد. خوردن دو بار در روز این ترکیب می‌تواند سرفه کودک را تسکین دهد و سوزش گلو را کم کند.با استفاده از چای، تکه‌های پیاز پخته شده و عسل می‌توان یک شربت سرفه درست کرد. این شربت برای درمان سرفه خشک کودکان موثر است.

درمان سرفه مزمن کودکان

مطالب مرتبط :

همه چیز درباره علت و درمان سرفه کودکان زیر یک سال در خواب

معرفی چند شربت برای سرفه کودکان و عوارض مصرف آن ها

روش هایی برای کاهش سرفه کودکان هنگام خواب و علت سرفه شبانه

معرفی بهترین دارو برای سرفه کودکان و روش های درمان خانگی سرفه

موثرترین روش درمان سرفه مزمن خشک در منزل و با طب سنتی

بهترین روش درمان سرفه مزمن خلط دار با طب سنتی

  • شعیب دهانی